Sedan 1908 har Hundstallet hjälpt hundar som far illa. Vårdat och omplacerat. Varit hundens röst i samhället. 2023 fick vi uppdraget att göra ett omtag och ta fram ett nytt varumärkes- och kommunikationskoncept. Med utgångspunkt i organisationens över hundraåriga historia ville de hitta ett uttryck som kändes 100% samtida. De ville hitta den röda tråden som binder ihop dåtid, nutid och framtid.
Hundstallet driver en komplex verksamhet med många olika roller och målgrupper. Grunden är att omhänderta och omplacera hundar som far illa. Men Hundstallet har också en viktig funktion i relation till myndigheter och beslutsfattare, och som tankeledare inom hundvälfärd. Och inte minst viktigt, organisationen är helt beroende av gåvor från allmänheten.
Allt det här sammantaget ledde fram till konceptet Bättre Hundliv. En sammanfattning av en över hundraårig historia och ett avstamp inför minst hundra nya år av kärlek mellan människa och hund.